Co fin de adaptarnos aos cambios que o alumnado, as familias e a
sociedade veñen experimentando nos últimos anos e sendo conscientes de que
precisamos reaxustar e mudar algunhas metodoloxías para cubrir as necesidades
académicas, emocionais e cognitivas da nosa poboación escolar, no último
trimestre do curso 2018/2019 comezamos a fraguar un pequeno cambio de rumbo
conscientes de que, despois de bastantes anos cunha traxectoria metodolóxica
artellada a través dos “TEMAS TRANSVERSAIS” precisábamos, como mínimo e para
comezar, un cambio progresivo concretando outras temáticas que cubriran os
centros de interese dos nenos e nenas para que a súa aprendizaxe resultara máis
significativa.
Para coñecer de primeira man os centros de interese do noso alumnado,
organizamos unha enquisa. O tema que quedou para a elaboración dun PDI
(proxecto documental integrado) e como eixe vertebrador da práctica educativa
foi o da “ARQUEOLOXÍA”. Así que, este ano académico adicarémolo a traballar os
distintos contidos arredor do tema “AS
PEGADAS DO PASADO”.
TRATAMOS DE REIVINDICAR O PAPEL DA ARQUEOLOXÍA E DA HISTORIA COMO DISCIPLINAS CIENTÍFICAS.
A importancia e
significación deste PDI, queda xustificada polo lugar estratéxico no que está
situado o noso centro de ensino, debido á riqueza patrimonial do Concello e da
comarca de “O Baixo Miño”. O noso alumnado será o que no futuro conserve o que
chegou ata nós e descubra a importancia de novos achádegos.
Aínda que os obxectivos son moitos máis, achegámosvos algúns dos máis significativos en relación á temática:
* Transmitir a
importancia do método científico e do pensamento crítico para o coñecemento da
nosa sociedade multicultural actual, contribuíndo á formación dunha sociedade
máis libre que, dende o coñecemento do pasado, afronte o seu presente e teña a
capacidade de construir o seu futuro.
* Concienciar sobre a
importancia e a defensa do patrimonio histórico e arqueolóxico dende unha
perspectiva global, que integre tanto os monumentos coma os elementos menos
visibles do patrimonio no seu contexto xeo-histórico.
* Proporcionar
ferramentas para que o alumnado poida entender a contorna que lles rodea e con
isto fomentar actitudes críticas que contribúan a formar cidadáns pensantes (“Alfabetización científica en la escuela:
mejorando estrategias y construyendo nuevas prácticas para la enseñanza de la
ciencia en las primeras etapas de la educación”/CSIC en la escuela/MªJosé Gómez
Díaz).
* Fomentar unha actitude crítica frente a temas relacionados
coa identidade, o territorio e o patrimonio.
Ide achegándovos polo colexio para comprobar os nosos novos coñecementos e avances. De momento, aquí tedes unha mostra da ambientación, á que sumaremos a creatividade e experiencias do noso alumnado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario